Het is nu 30 okt 2014 16:51

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanschaf transferpers waarop letten
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 12:09 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

Ik ben totaal niet thuis in de wereld van transferpersen maar zou mij wel een dergelijk toestelletje willen aanschaffen...

Waarop moet gelet worden, wat is het verschil tussen goedkoop, en duur...

Toestel zal niet gebruikt worden voor pure productie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 16:39 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

er zit een groot verschil in de goedkope en duurdere persen.

De goedkope persen worden vaak niet gelijkmatig warm bv in het midden 180 graden en aan de zijde maar 160 graden .
ook klopt hier de temp.aanduiding vaak niet van geeft aan 220 grade maar is bv 135 grade of zo.

De duurdere hebben vaak een beter instelbare druk , de temperatuur schommelt er nouwlijks .
ook kun je bij deze geen on bruikbare temp. instellen zoals 350 grade ofzo.
meestal gaan deze tot ca 220 graden.

de duurdere gaan ook vaak vanzelf open als de ingestelde tijd is verstreken.

dit zijn enkele verschillen , er zijn der vast nog veel meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 17:53 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

Ik zeg niet besparen op transferpers, anders word het een vrij intensieve bezigheid die je beter kunt bewaren voor de sportschool

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010 22:13 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

Ik heb gisteren een Ricoo transferpers gekocht voor, uh.. pinda's :) Ben benieuwd hoe dit goedkope spul het doet. Je kan de ellende beter zelf meegemaakt hebben he ;) Ben inderdaad wel bang dat er verschillen zitten in druk en temperatuur. Maar daar komen we dan wel snel genoeg achter.

Ik dacht: voor die prijs kan ik de gok wel wagen. Natuurlijk zou een Stahls beter zijn, maar die is dan ook een veelvoud van de prijs van zo'n Ricoo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 19:03 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

Ik ga hier niet verkondigen dat Helo een deftig merk is, ver van zelfs. Maar m'n transferpers die ik gekocht heb van Helo via de detectorshop heeft me de afgelopen 2j nog geen enkele keer in de steek gelaten. Welliswaar kan je met duurdere persen wel beter gaan regelen en grotere stukken in 1keer persen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 20:51 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

@ dafruit: Het apparaat is inderdaad net een fitnesstoestel. Je moet toch behoorlijk wat kracht en gewicht erin gooien om de druk erop te zetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 11:20 
Member Van Creaforum
Member Van Creaforum

Birgie schreef:
Ik ga hier niet verkondigen dat Helo een deftig merk is, ver van zelfs. Maar m'n transferpers die ik gekocht heb van Helo via de detectorshop heeft me de afgelopen 2j nog geen enkele keer in de steek gelaten. Welliswaar kan je met duurdere persen wel beter gaan regelen en grotere stukken in 1keer persen.

een tipje voor het geval je weer eens van plan bent een apparaat bij detectorshop te kopen, kijk eerst eens op www.helo-shop.de , dat is zijn leverancier, daar koop je de dingen die detectorshop verkoopt, alleen dan voor de helft van de prijs, beetje kennis van de duitse taal is wel vereist.

waarom geef ik deze info? omdat ik op de eerste plaats mensen met goede bedoelingen een handige tip wil geven, en ten tweede: detectorshop gun ik net zoveel als dat zij hun klanten gunnen.

feit blijft natuurlijk dat helo een bedrijf is dat ALLES uit China haalt, als je een beetje goed engels kunt, kan je dat ook zelf.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 11:52 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

Heb op de beurs in Kortrijk de nieuwe machines van Pals 4 Print gezien. Daar zit een soort ballonkussen onder aangesloten op een luchtcompressor. Dit betekend dat je ook rondom knopen en dergelijke kan printen. Nooit meer gedoe met plaatjes eronder leggen. Zag er veel belovend uit!

Iemand deze ook gezien of al ervaringen ermee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 22:14 
Creaforum verslaafd
Creaforum verslaafd

Ik denk dat je inderdaad met dit soort spul je heil beter kunt zoeken op E-bay in Duitsland. Je kunt er veel transferpersen vinden. Als je een beetje Duits kunt, ben je denk ik wel een stuk voordeliger uit dan ze hier in Nederland te kopen.

Momenteel staat er op Marktplaats een transferpers van Mlinesystems, de Blue Edition GS of zo iets. Een 38 cm x 38 cm pers voor 299 ex. Maar ik denk dat je dit model ook een stuk goedkoper kunt vinden op E-bay...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]